NYHET! mCASH åpner for direkte kjøp i annonser

Ny teknologi kobler annonsetilbud i aviser, magasiner og digitale flater direkte til betalingsappen mCASH. Nå kan alle handle og få levert varen hjem bare ved å skanne annonsen med mobilen.

Mobilbetaling blir stadig mer populært. mCASH fra SpareBank1, som er Norges mest komplette mobilbetalingstjeneste, lanserer nå direktekjøp fra annonser i samarbeid med Aftenposten/Storby og helthjem. I A-magasinet 18. mars, testes dette konseptet ut for første gang i Norge.

–Dette er en ny måte å flytte butikken ut i nye rom og på nye flater. Det gjør mobilbetaling mer relevant for brukere og for butikker. Vi tror dette kommer til å bli vanlig i tiden fremover.

–I tillegg åpner det opp for helt nye muligheter for oss som holder på med markedsføring. Alle kjøpte flater, både på trykk og digitalt, kan brukes til å tilby direkte salg, sier Tora Mellbye, som er markedssjef og kreativ leder i SpareBank 1 og Mobilbetaling AS.

Skann og få varen levert hjemme
Annonsørenes krav til mer umiddelbar effekt av sine reklamekjøp øker og konkurransen blir stadig tøffere. Når annonser kombineres med enkel betalingsløsning legger dette til rette for at profilbyggende annonser kan kombineres med salgsutløsende kommunikasjon og gi rask tilgang til produktet. Alt i en og samme operasjon.

–Mobilbetaling er kommet for å bli og samtidig vokser interessen for å få varer levert helt hjem blant våre lesere. Da er det naturlig for oss å se dette i sammenheng og legge til rette for at vi kan levere totalløsninger som dekker både annonsørene og lesernes behov, sier leder for innovasjon i Aftenposten/Storby, Ole Andreas Sandbo.

–mCASH er en perfekt partner for oss på annonsørsiden og vårt eget distribusjonsselskap helthjem, er en perfekt partner for å bringe den bestilte varen direkte til kjøperen, sier Sandbo.

Få varene Helthjem
Bak Helthjem står de store mediekonsernene i Norge. Helthjem er den eneste aktøren i Norge som tilbyr nasjonal morgendistribusjon mandag til lørdag – og søndag i Oslo og Akershus.

–Vi i helthjem skal være et annerledes logistikkselskap ved å levere konsepter og løsninger som kombinerer fysisk vareflyt med digitale tjenester, sier daglig leder i helthjem netthandel Anders Angen.

–Her er det annonser hvor kunden kan kjøpe sportsartikler fra Bjørn Dæhlie og sportsbriller fra Bliz Eyewear. Dette er spennende produkter til gode priser, og vi håper at flest mulig vil prøve denne måten å handle på, sier Sandbo.

Utover våren og sommeren vil flere ulike type annonsører med lignende tilbud være å finne i våre magasiner og andre egnede flater der de kan treffe våre handleglade lesere, avslutter Sandbo.