mCASH går sammen med Vipps

Nå går over 100 banker går sammen om å bygge én norsk aktør på mobilbetaling gjennom et enda sterkere Vipps. SpareBank 1 blir nest største eier i det nye selskapet. Sammen skal vi sørge for at Vipps leverer de enkleste og mest nyskapende betalingstjenestene til norske privatpersoner og bedrifter.

Stadig flere aktører kommer nå inn i markedet med egne betalingsløsninger, og kampen om kundene hardner til. Gjennom dette samarbeidet står SpareBank 1 bedre rustet til å vinne kappløpet om mobilbetaling i konkurranse med store internasjonale aktører.

Vi ønsker å bygge et sterkt norsk selskap som klarer å utvikle og levere enkle og trygge tjenester til lavest mulig kostnad. Vipps er blitt et begrep blant norske forbrukere. Over 2,1 millioner nordmenn har tatt i bruk Vipps og det gjennomføres omtrent 200.000 transaksjoner gjennom Vipps hver dag. At vi nå samler kompetanse og teknologi i ett sterkt norsk selskap vil komme kunder og brukere til gode.

Hva betyr dette for deg som kunde?

mCASH har i dag over 10.000 utsalgssteder og 530.000 brukere. Alle inviteres til å bli med over i det nye selskapet. Her vil vi etterstrebe å beholde de samme mulighetene som kunder har hatt i mCASH, og fremover vil alle få ta del i nye spennende og innovative tjenester.

Vi skal selvsagt ta godt vare på alle i overgangen og sikre at veien videre i et styrket Vipps blir god.

Vi etablerer jevnlig dialog med våre kunder og brukersteder i tiden fremover. Det nye selskapet vil bli etablert snarest mulig etter at endelig avtale og nødvendige godkjenninger fra myndighetene er på plass.

Alle tjenester i mCASH vil opprettholdes som normalt frem til selskapet er etablert og våre kunder inviteres over til nye Vipps.

Har du spørsmål er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med din person i banken eller vårt kundesenter på hjelp@mcash.no

Vi gleder oss til veien videre!

Pressemelding kan leses her-->