Hvor lenge kan jeg bruke mCASH?

Alle tjenester i mCASH opprettholdes som normalt frem til ny tjeneste er etablert og våre kunder inviteres over til Nye Vipps.

13. februar i år ble det kjent at 106 banker går sammen om å skape én felles mobil lommebok gjennom et enda sterkere Vipps. Mange kunder har gitt uttrykk for at de vil foretrekke én løsning – én sterk og tydelig leverandør. Derfor går vi nå sammen om å skape en sterk mobil betalingsløsning for alle norske bankkunder. Det betyr at merkevaren og tjenesten mCASH slik du kjenner den i dag, over tid vil fases ut.

Alle tjenester i mCASH opprettholdes som i dag. Når nytt selskap er godkjent av Konkurransetilsynet kan vi starte arbeidet med plan for utvikling av fremtidige produkter.

Det vil være fullt fokus på at denne overgangen skal gjennomføres så smidig som mulig for alle. Det er viktig for oss i SpareBank 1 at en slik prosess sikrer brukere og brukersteder, og at det medfører så lite driftsavbrudd som mulig.

Vi er i dialog med Konkurransetilsynet og en sammenslåing vil være avhengig av endelig godkjennelse derfra. Tidspunkt for migrering kan ikke planlegges før dette er avklart. Vi vil legge en god tidsplan for migrering og informere våre kunder underveis. Vi tror et sterkt Vipps vil komme norske forbrukere til gode og være godt for konkurransen mot nordiske og internasjonale aktører.

Har du spørsmål er du hjertelig velkommen til å kontakte vårt kundesenter på hjelp@mcash.no

Vi gleder oss til veien videre sammen med både nye og etablerte venner.