Konkurransetilsynet godkjenner avtale om Vipps

I dag jubler vi. Konkurransetilsynet har i dag gitt tillatelse til sammenslåing av Vipps og mCASH. Det betyr at vi kan fortsette reisen mot å skape én felles mobil lommebok for folk i Norge. En lommebok som skal gjøre betaling enklere og lett tilgjengelig for folk flest.

Hva skjer nå?

Det er fremdeles mye arbeid igjen (både papir og koding) før vi kan stå i markedet med én felles løsning. Akkurat nå behandler Finanstilsynet fremtidige avtaler, og vi danser jenka og gleder oss til tiden som kommer. Vi holder dere informert.

Hva betyr dette for kunder og brukere i mCASH?

mCASH har over 10.000 brukersteder og en halv million brukere som benytte våre tjenester. I SpareBank 1 har vi et viktig oppdrag i å bidra til at våre kunder fremdeles har gode løsninger og opprettholder omsetning.

Alle kunder vil inviteres over til den nye løsningen og det vil være fullt fokus på at denne overgangen skal gjennomføres så smidig som mulig for alle. Det er foreløpig ikke besluttet når kunder kan migreres, men i mellomtiden skal vi sørge for at de har et fullgodt tilbud.

107 banker går sammen om Vipps

13. februar i år ble det kjent at 107 banker går sammen om å skape én felles mobil lommebok gjennom et enda sterkere Vipps. Mange kunder har gitt uttrykk for at de vil foretrekke én løsning – én sterk og tydelig leverandør. Derfor går vi nå sammen om å skape en sterk mobil betalingsløsning for alle norske bankkunder. Det betyr at merkevaren og tjenesten mCASH slik du kjenner den i dag, over tid vil fases ut.